Электронный каталог


 

Choice of metadata Статьи

Page 1, Results: 20

Report on unfulfilled requests: 0

74.6
D40

Denisova , I.
    The development of phonemic analytic skills of students with broken speech by using of ict [Текст] / I. Denisova // Менеджмент в образовании . - Алматы. - 2019. - №1. - С. . 22-27
ББК 74.6

Рубрики: Специализированные отрасли педагогики

Кл.слова (ненормированные):
edicational project -- competences plan of realization -- result -- The development of phonemic analytic skills of students with broken speech by using of ict
Аннотация: Materials of the practice-oriented project you can see in the article. This project was implemented during teaching –practice by students of the Kazakh National pedagogical university at the special (correctional) school No. 9 for children with heavy violations of the speech of Almaty March - June, 2018.
Держатели документа:
ЗКГУ

Denisova , I. The development of phonemic analytic skills of students with broken speech by using of ict [Текст] / I. Denisova // Менеджмент в образовании . - Алматы. - 2019. - №1.- С. 22-27

1.

Denisova , I. The development of phonemic analytic skills of students with broken speech by using of ict [Текст] / I. Denisova // Менеджмент в образовании . - Алматы. - 2019. - №1.- С. 22-27


74.6
D40

Denisova , I.
    The development of phonemic analytic skills of students with broken speech by using of ict [Текст] / I. Denisova // Менеджмент в образовании . - Алматы. - 2019. - №1. - С. . 22-27
ББК 74.6

Рубрики: Специализированные отрасли педагогики

Кл.слова (ненормированные):
edicational project -- competences plan of realization -- result -- The development of phonemic analytic skills of students with broken speech by using of ict
Аннотация: Materials of the practice-oriented project you can see in the article. This project was implemented during teaching –practice by students of the Kazakh National pedagogical university at the special (correctional) school No. 9 for children with heavy violations of the speech of Almaty March - June, 2018.
Держатели документа:
ЗКГУ

74.58
J78

Jose , C. Q.
    New Pedagogical Approaches to induce Sustainable Development Goals [Текст] / C. Q. Jose // Высшее образование в России. - 2019. - №3. - С. 50-56
ББК 74.58

Рубрики: Высшее образование. Педагогика высшей школы

Кл.слова (ненормированные):
устойчивое развитие -- перевернутое обучение -- вовлеченность -- мотивация студентов
Аннотация: High quality professional training in accordance with the principles of outcome-based approach depends on the learning outcomes students are expected to achieve upon graduation from the educational program. However, the definition of a set of core competencies is just one of the steps that have to be fulfilled, but not enough for successful achievement of intended learning out-comes by the students. The paper considers the role of teaching and learning methods in designing and implementing of educational programs.Flipped Learning is becoming a well-known pedagogical approach in which direct instruction moves consistently from the group learning space to the individual learning space, and the resulting group space is transformed into a dynamic, interactive learning environment where the educator guides students as they apply concepts and engage creatively in the subject matter.Education of the next generation of practitioners that will creatively implement the Sustainable Development Goals (SDG’s) by 2030 requires the complete rethinking by the educator how to do the job being done on a certain way for years. The flipped classroom model addresses how students learn best and become more engaged. Discussions and hands-on activities tend to keep students’ interest. While educators work with students directly as they explore the concepts they’re learning in class, they can provide immediate feedback that helps students improve their learning as they go.The students pursuing the SDG’s creative engagement in classrooms become better at taking the lead on finding valuable resources and pursuing learning their own way using the flipped learning. This approach explores a specific challenge in the development of education and practice.
Держатели документа:
ЗКГУ
Доп.точки доступа:
Zaitseva , K.K.

Jose , C.Q. New Pedagogical Approaches to induce Sustainable Development Goals [Текст] / C. Q. Jose // Высшее образование в России. - 2019. - №3.- С.50-56

2.

Jose , C.Q. New Pedagogical Approaches to induce Sustainable Development Goals [Текст] / C. Q. Jose // Высшее образование в России. - 2019. - №3.- С.50-56


74.58
J78

Jose , C. Q.
    New Pedagogical Approaches to induce Sustainable Development Goals [Текст] / C. Q. Jose // Высшее образование в России. - 2019. - №3. - С. 50-56
ББК 74.58

Рубрики: Высшее образование. Педагогика высшей школы

Кл.слова (ненормированные):
устойчивое развитие -- перевернутое обучение -- вовлеченность -- мотивация студентов
Аннотация: High quality professional training in accordance with the principles of outcome-based approach depends on the learning outcomes students are expected to achieve upon graduation from the educational program. However, the definition of a set of core competencies is just one of the steps that have to be fulfilled, but not enough for successful achievement of intended learning out-comes by the students. The paper considers the role of teaching and learning methods in designing and implementing of educational programs.Flipped Learning is becoming a well-known pedagogical approach in which direct instruction moves consistently from the group learning space to the individual learning space, and the resulting group space is transformed into a dynamic, interactive learning environment where the educator guides students as they apply concepts and engage creatively in the subject matter.Education of the next generation of practitioners that will creatively implement the Sustainable Development Goals (SDG’s) by 2030 requires the complete rethinking by the educator how to do the job being done on a certain way for years. The flipped classroom model addresses how students learn best and become more engaged. Discussions and hands-on activities tend to keep students’ interest. While educators work with students directly as they explore the concepts they’re learning in class, they can provide immediate feedback that helps students improve their learning as they go.The students pursuing the SDG’s creative engagement in classrooms become better at taking the lead on finding valuable resources and pursuing learning their own way using the flipped learning. This approach explores a specific challenge in the development of education and practice.
Держатели документа:
ЗКГУ
Доп.точки доступа:
Zaitseva , K.K.

24
G25

Gatumel , C.
    Industrial mixing of particulate solids: present practices and future evolution [Текст] / C. Gatumel , H. Berthiaux , V. Mizonov // Известия высших учебных заведений. - Иваново, 2018. - №12. - Р. 4-13. - (Серия химия и химическая технология)
ББК 24

Рубрики: Химические науки

Кл.слова (ненормированные):
дисперсный материал -- смешивание -- сегрегация -- конструкция сместителя -- управление процессом -- оптимизация -- качество смешивания -- порошкообразные материалы -- промышленность -- инженерное искусство -- эксперементальные исследования -- химическая инженерия
Аннотация: Смешивание порошкообразных материалов является частью нашей повседневной жизни, но и источником озабоченности промышленности. Смешивание широко распространено во многих отраслях промышленности, но проектирование технологии смешивания и смесительного оборудования скорее принадлежит инженерному искусству, чем научно обоснованному расчету. Каждая отрасль промышленности накапливает свой опыт в этой сфере, базирующийся, главным образом, на продолжительных и трудоемких экспериментальных исследованиях, и очень часто эти результаты не могут напрямую использоваться в других отраслях, то есть проблема моделирования и расчета смешивания далека от универсальности. Поэтому очень важно выделить среди частных отраслевых задач общие межотраслевые задачи теории и практики смешивания и сосредоточить внимание исследователей и инженеров на их решении, чтобы создать общий базис для научно обоснованного проектирования технологии и оборудования для смешивания. Текущие проблемы связаны с определением однородности смесей, путями ее измерения, техникой и ошибками отбора проб, сегрегацией смесей в ходе их переработки, выбором смесителей, а также техническими предложениями по смесителям.
Держатели документа:
ЗКГУ
Доп.точки доступа:
Berthiaux , H.
Mizonov , V.

Gatumel , C. Industrial mixing of particulate solids: present practices and future evolution [Текст] / C. Gatumel , H. Berthiaux , V. Mizonov // Известия высших учебных заведений. - Иваново, 2018. - №12.- Р.4-13

3.

Gatumel , C. Industrial mixing of particulate solids: present practices and future evolution [Текст] / C. Gatumel , H. Berthiaux , V. Mizonov // Известия высших учебных заведений. - Иваново, 2018. - №12.- Р.4-13


24
G25

Gatumel , C.
    Industrial mixing of particulate solids: present practices and future evolution [Текст] / C. Gatumel , H. Berthiaux , V. Mizonov // Известия высших учебных заведений. - Иваново, 2018. - №12. - Р. 4-13. - (Серия химия и химическая технология)
ББК 24

Рубрики: Химические науки

Кл.слова (ненормированные):
дисперсный материал -- смешивание -- сегрегация -- конструкция сместителя -- управление процессом -- оптимизация -- качество смешивания -- порошкообразные материалы -- промышленность -- инженерное искусство -- эксперементальные исследования -- химическая инженерия
Аннотация: Смешивание порошкообразных материалов является частью нашей повседневной жизни, но и источником озабоченности промышленности. Смешивание широко распространено во многих отраслях промышленности, но проектирование технологии смешивания и смесительного оборудования скорее принадлежит инженерному искусству, чем научно обоснованному расчету. Каждая отрасль промышленности накапливает свой опыт в этой сфере, базирующийся, главным образом, на продолжительных и трудоемких экспериментальных исследованиях, и очень часто эти результаты не могут напрямую использоваться в других отраслях, то есть проблема моделирования и расчета смешивания далека от универсальности. Поэтому очень важно выделить среди частных отраслевых задач общие межотраслевые задачи теории и практики смешивания и сосредоточить внимание исследователей и инженеров на их решении, чтобы создать общий базис для научно обоснованного проектирования технологии и оборудования для смешивания. Текущие проблемы связаны с определением однородности смесей, путями ее измерения, техникой и ошибками отбора проб, сегрегацией смесей в ходе их переработки, выбором смесителей, а также техническими предложениями по смесителям.
Держатели документа:
ЗКГУ
Доп.точки доступа:
Berthiaux , H.
Mizonov , V.

63.3(2)л6
S53

Shaygozova, Zh. N.
    The current practice of the natural sacred sites worship and the local narratives formation in Kazakhstan [Текст] / Zh. N. Shaygozova, R. R. Muzafarov, M. E. Sultanova // Вестник Национальной академии наук Республики Казахстан = The bulletin of the National academy of sciences of the Republic of Kazakhstan. - Almaty, 2018. - №5. - Р. 60-69
ББК 63.3(2)л6

Рубрики: Исторические памятники и памятные места

Кл.слова (ненормированные):
сакральные природные места -- традиции почитания -- локальный нарратив -- культурная динамика -- идентичность -- Казахстан -- сакральные объекты -- священный места -- природные объекты Улытау -- Улытауский регион -- баксы -- шыракшы -- полевые экспедиции
Аннотация: Актуализация практики почитания природных сакральных объектов и появление в ней новых элементов является активным динамическим процессом, с которым непосредственно связано обновление нарратива, относящегося к данным священными местам. Статья направлена на выявление и анализ новых элементов в современной практике почитания священных природных мест и связанного с ними нарратива. Проблемным полем настоящего исследования выступают особо почитаемые природные объекты Улытау и нарративы; при этом ключевыми видятся следующие вопросы: чем объясняется современный ренессанс практики почитания священных мест и его нарратива; почему происходит их обновление; и в чем суть этих процессов. Улытауский регион давно интересует историков и археологов, собран определенный научный задел, однако специфика формирования, бытования и сохранения его культурного кода до настоящего времени не становилась предметом специальных научных изысканий. Методологической базой настоящей статьи стали работы казахстанских и российских ученых, а фактологическим материалом – результаты полевых исследований, представляющие собой преимущественно интервью с местным населением и хранителями сакральных мест (баксы, шыракшы и их помощниками), проведенные авторами в ходе двух полевых экспедиций в 2016-2018 гг. При подготовке статье использовались ретроспективный и сравнительно-исторический методы, позволившие провести анализ современной практики почитания священных мест и сопутствующего нарратива, объективно отражающего новые культурные элементы в ее структуре
Держатели документа:
ЗКГУ
Доп.точки доступа:
Muzafarov, R. R.
Sultanova, M. E.

Shaygozova, Zh. N. The current practice of the natural sacred sites worship and the local narratives formation in Kazakhstan [Текст] / Zh. N. Shaygozova, R. R. Muzafarov, M. E. Sultanova // Вестник Национальной академии наук Республики Казахстан = The bulletin of the National academy of sciences of the Republic of Kazakhstan. - Almaty, 2018. - №5.- Р.60-69

4.

Shaygozova, Zh. N. The current practice of the natural sacred sites worship and the local narratives formation in Kazakhstan [Текст] / Zh. N. Shaygozova, R. R. Muzafarov, M. E. Sultanova // Вестник Национальной академии наук Республики Казахстан = The bulletin of the National academy of sciences of the Republic of Kazakhstan. - Almaty, 2018. - №5.- Р.60-69


63.3(2)л6
S53

Shaygozova, Zh. N.
    The current practice of the natural sacred sites worship and the local narratives formation in Kazakhstan [Текст] / Zh. N. Shaygozova, R. R. Muzafarov, M. E. Sultanova // Вестник Национальной академии наук Республики Казахстан = The bulletin of the National academy of sciences of the Republic of Kazakhstan. - Almaty, 2018. - №5. - Р. 60-69
ББК 63.3(2)л6

Рубрики: Исторические памятники и памятные места

Кл.слова (ненормированные):
сакральные природные места -- традиции почитания -- локальный нарратив -- культурная динамика -- идентичность -- Казахстан -- сакральные объекты -- священный места -- природные объекты Улытау -- Улытауский регион -- баксы -- шыракшы -- полевые экспедиции
Аннотация: Актуализация практики почитания природных сакральных объектов и появление в ней новых элементов является активным динамическим процессом, с которым непосредственно связано обновление нарратива, относящегося к данным священными местам. Статья направлена на выявление и анализ новых элементов в современной практике почитания священных природных мест и связанного с ними нарратива. Проблемным полем настоящего исследования выступают особо почитаемые природные объекты Улытау и нарративы; при этом ключевыми видятся следующие вопросы: чем объясняется современный ренессанс практики почитания священных мест и его нарратива; почему происходит их обновление; и в чем суть этих процессов. Улытауский регион давно интересует историков и археологов, собран определенный научный задел, однако специфика формирования, бытования и сохранения его культурного кода до настоящего времени не становилась предметом специальных научных изысканий. Методологической базой настоящей статьи стали работы казахстанских и российских ученых, а фактологическим материалом – результаты полевых исследований, представляющие собой преимущественно интервью с местным населением и хранителями сакральных мест (баксы, шыракшы и их помощниками), проведенные авторами в ходе двух полевых экспедиций в 2016-2018 гг. При подготовке статье использовались ретроспективный и сравнительно-исторический методы, позволившие провести анализ современной практики почитания священных мест и сопутствующего нарратива, объективно отражающего новые культурные элементы в ее структуре
Держатели документа:
ЗКГУ
Доп.точки доступа:
Muzafarov, R. R.
Sultanova, M. E.

74.58
S98

Syzdikbaeva , A.
    Problems in the organization of future teachers' pedagogical practice in the context of dual training [Текст] / A. Syzdikbaeva // Вестник Академии Педагогических наук Казахстана. - 2020. - №1. - C. 49-54
ББК 74.58

Рубрики: Высшее образование

Кл.слова (ненормированные):
профессиональный обучение будущего учителя -- непрерывная педагогическая практика -- двойное обучение -- сетевое взаимодействие
Аннотация: The article studies the problem of organizing future teachers' pedagogical practice in the context of dual training. The authors reveal the essence, advantages, and experience of implementing dual training in Germany. The article analyze the experience of implementing dual training in Kazakhstan, using the example of technical education. The authors discuss the possibility of introducing dual training in the system of professional training of future teachers. They analyze the historical experience of school-university cooperation in Kazakhstan in the 1970-1980s and provide a view on the current state of the problem using the example of the “network interaction” in the Russian Federation. The authors define the ways to introduce the elements of dual training and share the experience of introducing continuous pedagogical practice based on duality at the Kazakh National Women's Pedagogical University. Based on the available data, the authors determine the conditions for the synthesis of educational and educational processes at school, which can significantly expand the professional mobility of a future teacher. The authors also outline the problems of organizing such a synthesis that should be addressed at the level of the Government of the Republic of Kazakhstan.
Держатели документа:
ЗКУ
Доп.точки доступа:
Kerimbayeva , R.
Abdibayeva , G.

Syzdikbaeva , A. Problems in the organization of future teachers' pedagogical practice in the context of dual training [Текст] / A. Syzdikbaeva // Вестник Академии Педагогических наук Казахстана. - 2020. - №1.- C49-54

5.

Syzdikbaeva , A. Problems in the organization of future teachers' pedagogical practice in the context of dual training [Текст] / A. Syzdikbaeva // Вестник Академии Педагогических наук Казахстана. - 2020. - №1.- C49-54


74.58
S98

Syzdikbaeva , A.
    Problems in the organization of future teachers' pedagogical practice in the context of dual training [Текст] / A. Syzdikbaeva // Вестник Академии Педагогических наук Казахстана. - 2020. - №1. - C. 49-54
ББК 74.58

Рубрики: Высшее образование

Кл.слова (ненормированные):
профессиональный обучение будущего учителя -- непрерывная педагогическая практика -- двойное обучение -- сетевое взаимодействие
Аннотация: The article studies the problem of organizing future teachers' pedagogical practice in the context of dual training. The authors reveal the essence, advantages, and experience of implementing dual training in Germany. The article analyze the experience of implementing dual training in Kazakhstan, using the example of technical education. The authors discuss the possibility of introducing dual training in the system of professional training of future teachers. They analyze the historical experience of school-university cooperation in Kazakhstan in the 1970-1980s and provide a view on the current state of the problem using the example of the “network interaction” in the Russian Federation. The authors define the ways to introduce the elements of dual training and share the experience of introducing continuous pedagogical practice based on duality at the Kazakh National Women's Pedagogical University. Based on the available data, the authors determine the conditions for the synthesis of educational and educational processes at school, which can significantly expand the professional mobility of a future teacher. The authors also outline the problems of organizing such a synthesis that should be addressed at the level of the Government of the Republic of Kazakhstan.
Держатели документа:
ЗКУ
Доп.точки доступа:
Kerimbayeva , R.
Abdibayeva , G.

65
С 14

Sadvakassova, K. G.
    Islamic aircraft financing:theory,structure and practice [Текст] / K. G. Sadvakassova, A. Z. Nurmagambetova, G. E. Kassenva // Транзитная экономика. - 2020. - №3. - P. 78-87.
ББК 65

Рубрики: Еducation.

Кл.слова (ненормированные):
Islamic aircraft -- financing -- theory -- structure -- practice -- Islamic finance -- airlines
Аннотация: Islamic aircraft financing:theory,structure and practice.
Держатели документа:
WKSU.
Доп.точки доступа:
Nurmagambetova, A.Z.
Kassenva, G.E.

Sadvakassova, K.G. Islamic aircraft financing:theory,structure and practice [Текст] / K. G. Sadvakassova, A. Z. Nurmagambetova, G. E. Kassenva // Транзитная экономика. - 2020. - №3.- P.78-87.

6.

Sadvakassova, K.G. Islamic aircraft financing:theory,structure and practice [Текст] / K. G. Sadvakassova, A. Z. Nurmagambetova, G. E. Kassenva // Транзитная экономика. - 2020. - №3.- P.78-87.


65
С 14

Sadvakassova, K. G.
    Islamic aircraft financing:theory,structure and practice [Текст] / K. G. Sadvakassova, A. Z. Nurmagambetova, G. E. Kassenva // Транзитная экономика. - 2020. - №3. - P. 78-87.
ББК 65

Рубрики: Еducation.

Кл.слова (ненормированные):
Islamic aircraft -- financing -- theory -- structure -- practice -- Islamic finance -- airlines
Аннотация: Islamic aircraft financing:theory,structure and practice.
Держатели документа:
WKSU.
Доп.точки доступа:
Nurmagambetova, A.Z.
Kassenva, G.E.

74
С 77

Стародубцев, Вячеслав Алексеевич.
    Практико - центрированное обучение в высшей школе [Текст] / Вячеслав Алексеевич Стародубцев // Высшее образование в России. - 2021. - №5. - С. 75-87
ББК 74

Рубрики: Педагогика

Кл.слова (ненормированные):
Практико - центрированное образование, профессиональное пробы, практико - ориентированное обучение, профессиональное развитие личности, модели обучения
Аннотация: Стимулом развития практико- центрированного образования ( PCL, practice - centered Iearning) выступают потребности широко понимаемой социальной практики, оформленные как запрос экономической сферы в квалифицированных кадрах определённого уровня и профиля квалификации. Поэтому образовательный процесс в высшей школе должен быть организован так, чтобы были созданы условия для выполнения студентами определённых вузов работ, связанных с будущей профессиональной деятельностью, сформированы и закреплены практические навыки и компетенции по профилю соответствующей образовательной программы. Основой подобного образовательного процесса служит практико- центрированное обучение. Рассмотрены существующие модели практико- центрированного обучения( дуальное образование, сэндвич- курсы, социальное партнёрство " вуз - предприятие", обучение в волонтёрстве, проектно- организованное обучение) в вышей школе отечественных и зарубежных вузов, приведены их достоинства и возможные риски
Держатели документа:
ЗГУ

Стародубцев, Вячеслав Алексеевич. Практико - центрированное обучение в высшей школе [Текст] / Вячеслав Алексеевич Стародубцев // Высшее образование в России. - 2021. - №5.- С.75-87

7.

Стародубцев, Вячеслав Алексеевич. Практико - центрированное обучение в высшей школе [Текст] / Вячеслав Алексеевич Стародубцев // Высшее образование в России. - 2021. - №5.- С.75-87


74
С 77

Стародубцев, Вячеслав Алексеевич.
    Практико - центрированное обучение в высшей школе [Текст] / Вячеслав Алексеевич Стародубцев // Высшее образование в России. - 2021. - №5. - С. 75-87
ББК 74

Рубрики: Педагогика

Кл.слова (ненормированные):
Практико - центрированное образование, профессиональное пробы, практико - ориентированное обучение, профессиональное развитие личности, модели обучения
Аннотация: Стимулом развития практико- центрированного образования ( PCL, practice - centered Iearning) выступают потребности широко понимаемой социальной практики, оформленные как запрос экономической сферы в квалифицированных кадрах определённого уровня и профиля квалификации. Поэтому образовательный процесс в высшей школе должен быть организован так, чтобы были созданы условия для выполнения студентами определённых вузов работ, связанных с будущей профессиональной деятельностью, сформированы и закреплены практические навыки и компетенции по профилю соответствующей образовательной программы. Основой подобного образовательного процесса служит практико- центрированное обучение. Рассмотрены существующие модели практико- центрированного обучения( дуальное образование, сэндвич- курсы, социальное партнёрство " вуз - предприятие", обучение в волонтёрстве, проектно- организованное обучение) в вышей школе отечественных и зарубежных вузов, приведены их достоинства и возможные риски
Держатели документа:
ЗГУ

65.261
S 12

Sadvarassova, K. G
    ISLAMIC AIRCRAFT FINANCING: THEORY, STRUCTURE AND PRACTICE [Текст] / K. G Sadvarassova, D Jamshidi, A. Z Nurmagambetova, G. E Kassenva // Транзитная экономика. - 2020. - №3. - с. 78-87
ББК 65.261

Рубрики: Финансы

Кл.слова (ненормированные):
islamic finance -- airlines -- financing -- foreign experience -- instruments
Аннотация: The article considers the concept with lslamic finance and airlines .Aviation companies in Muslim countries actively use lslamic banking. The paradigm of lslamic Economics and Finance is based on financing the real sector of the economy and transactions with real assets that already exist at the time of conclusion of the contract, as well as the absence of uncertainty and loan interest .Therefore, if the share of lslamic financial transactions in the market increases, there will be fewer speculative transactions and more contracts that create real value for the economy.
Держатели документа:
ЗКУ им М. Утемисова
Доп.точки доступа:
Jamshidi, D
Nurmagambetova, A. Z
Kassenva, G. E

Sadvarassova, K. G ISLAMIC AIRCRAFT FINANCING: THEORY, STRUCTURE AND PRACTICE [Текст] / K. G Sadvarassova, D Jamshidi, A. Z Nurmagambetova, G. E Kassenva // Транзитная экономика. - Алматы, 2020. - №3.- с.78-87

8.

Sadvarassova, K. G ISLAMIC AIRCRAFT FINANCING: THEORY, STRUCTURE AND PRACTICE [Текст] / K. G Sadvarassova, D Jamshidi, A. Z Nurmagambetova, G. E Kassenva // Транзитная экономика. - Алматы, 2020. - №3.- с.78-87


65.261
S 12

Sadvarassova, K. G
    ISLAMIC AIRCRAFT FINANCING: THEORY, STRUCTURE AND PRACTICE [Текст] / K. G Sadvarassova, D Jamshidi, A. Z Nurmagambetova, G. E Kassenva // Транзитная экономика. - 2020. - №3. - с. 78-87
ББК 65.261

Рубрики: Финансы

Кл.слова (ненормированные):
islamic finance -- airlines -- financing -- foreign experience -- instruments
Аннотация: The article considers the concept with lslamic finance and airlines .Aviation companies in Muslim countries actively use lslamic banking. The paradigm of lslamic Economics and Finance is based on financing the real sector of the economy and transactions with real assets that already exist at the time of conclusion of the contract, as well as the absence of uncertainty and loan interest .Therefore, if the share of lslamic financial transactions in the market increases, there will be fewer speculative transactions and more contracts that create real value for the economy.
Держатели документа:
ЗКУ им М. Утемисова
Доп.точки доступа:
Jamshidi, D
Nurmagambetova, A. Z
Kassenva, G. E

65.261
K22

Kassenova, G. E
    STATE REGULATION OF FINANCIAL MARKETS: WORLD EXPERIENCE AND NATIONAL PRACTISE [Текст] / G. E Kassenova, A. A Kabdresh // Транзитная экономика. - 2020. - №2. - с. 75-82
ББК 65.261

Рубрики: Финансы

Кл.слова (ненормированные):
financial Institution -- bank -- capital market -- protecting investors
Аннотация: The basic concepts of the securities market and models of its regulation, which have developed in international practice, are presented. The concept of information disclosure and the mechanism for its implementation in the primary and secondary markets are considered on the example of many countries. A country analysis of the organizationnal structures responsible for the regulation of the securities market and the derivatives market was carried out. A comparative analysis of the order of regulation of trading systems broker - dealer companies, commercial banks and other professional participants of the stock market is given. Developed and Emerging Markets Experience Revealed preventing manipulation, insider practices and other violations of the fair and equitable pricing mechanism.
Держатели документа:
ЗКУ им М. Утемисова
Доп.точки доступа:
Kabdresh, A. A

Kassenova, G. E STATE REGULATION OF FINANCIAL MARKETS: WORLD EXPERIENCE AND NATIONAL PRACTISE [Текст] / G. E Kassenova, A. A Kabdresh // Транзитная экономика. - Алматы, 2020. - №2.- с.75-82

9.

Kassenova, G. E STATE REGULATION OF FINANCIAL MARKETS: WORLD EXPERIENCE AND NATIONAL PRACTISE [Текст] / G. E Kassenova, A. A Kabdresh // Транзитная экономика. - Алматы, 2020. - №2.- с.75-82


65.261
K22

Kassenova, G. E
    STATE REGULATION OF FINANCIAL MARKETS: WORLD EXPERIENCE AND NATIONAL PRACTISE [Текст] / G. E Kassenova, A. A Kabdresh // Транзитная экономика. - 2020. - №2. - с. 75-82
ББК 65.261

Рубрики: Финансы

Кл.слова (ненормированные):
financial Institution -- bank -- capital market -- protecting investors
Аннотация: The basic concepts of the securities market and models of its regulation, which have developed in international practice, are presented. The concept of information disclosure and the mechanism for its implementation in the primary and secondary markets are considered on the example of many countries. A country analysis of the organizationnal structures responsible for the regulation of the securities market and the derivatives market was carried out. A comparative analysis of the order of regulation of trading systems broker - dealer companies, commercial banks and other professional participants of the stock market is given. Developed and Emerging Markets Experience Revealed preventing manipulation, insider practices and other violations of the fair and equitable pricing mechanism.
Держатели документа:
ЗКУ им М. Утемисова
Доп.точки доступа:
Kabdresh, A. A

65.290-2
W 54

Wenjian, Zh.
    Human resources management practices that promote innovation [Текст] / Z. Wenjian // Саясат POLICY. - 2021. - №4. - с. 4-7
ББК 65.290-2

Рубрики: Управление предприятием. Планирование

Кл.слова (ненормированные):
innovation -- knowledge -- organization studies -- management
Аннотация: The article investigates the human resource management practices that promote innovation process and characterizes control-based and loyalty-based HRM practices as well as explains their differences.
Держатели документа:
ЗКУ им М. Утемисова

Wenjian, Zh. Human resources management practices that promote innovation [Текст] / Z. Wenjian // Саясат POLICY. - Алматы, 2021. - №4.- с.4-7

10.

Wenjian, Zh. Human resources management practices that promote innovation [Текст] / Z. Wenjian // Саясат POLICY. - Алматы, 2021. - №4.- с.4-7


65.290-2
W 54

Wenjian, Zh.
    Human resources management practices that promote innovation [Текст] / Z. Wenjian // Саясат POLICY. - 2021. - №4. - с. 4-7
ББК 65.290-2

Рубрики: Управление предприятием. Планирование

Кл.слова (ненормированные):
innovation -- knowledge -- organization studies -- management
Аннотация: The article investigates the human resource management practices that promote innovation process and characterizes control-based and loyalty-based HRM practices as well as explains their differences.
Держатели документа:
ЗКУ им М. Утемисова

Page 1, Results: 20

 

All acquisitions for 
Or select a month